"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


söndag 13 december 2009

Dagen till ära...


(foton: antagligen pappa)

...blir det några luciabilder från min barndom. javisst firade vi lucia hemma hos oss. som minsting i syskonskaran började jag som liten tomte. det visade sig gå bra, med tungan rätt i mun! :) några år senare prövade jag på att vara tärna. även det till min stora förtjusning. å vem bryr sej egentligen om att syrran fick den riktiga luciaklänningen medan man själv fick ha en vitskjorta och mammas gamla underkjol?? ja, inte denna 5-åriga lyckliga tärna iaf!

5 kommentarer:

  1. Oj jämmer!! o varför e jag lucia på båda korten?? Jag har ju aldrig tyckt om att va lucia?! åtminstone inte sen på äldre dar..! :) du e såå söt tomte! :D

    SvaraRadera
  2. Så fina ni är!/åsa e

    SvaraRadera
  3. hahaha..heelt underbart!!!Tungan rätt i mun! Tydligen så får man alltid vara tomte eller tärna som lillasyster..:P Det är hårt att vara minst!! fast till slut tror jag bestämt att vi båda var lucior:)

    SvaraRadera
  4. Det var tider det :)

    SvaraRadera
  5. Vad söta ni är! :) Och oj vad jag tycker att du Sofia liknar Edna på det högra kortet. Stina igen liknar ju Inger på det vänstra kortet. Men det är ju kanske trots allt inte så konstigt, ni är ju lite släkt med varandra också :)

    SvaraRadera