"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


tisdag 7 juni 2011

då jag som liten flicka fick frågan: "vad vill du bli då du blir stor?", svarade jag: "jag ska bli rörmokare". både frågan o svaret följde med upp i åren. då jag under gymnasietiden fick frågan: "vad ska du bli?", kändes det kanske tryggt att gömma sin förvirring bakom ett skämt: "jag ska bli rörmokare haha".

så varför just rörmokare? jag vet inte. det lät väl otippat och komiskt antar jag. men i dagsläget vet jag lite mera. rörarbetare är ju helt prima typer. ja, iaf har dom lyckats förgylla mitt liv de senaste månaderna. för det är ju så; ibland kan det som väntas vara nåt negativt vändas till det mest positiva. ibland kan ljus o hopp komma från mest oväntade håll.

så om nån fortfarande envisas med att fråga: "vad ska du bli?"
svarar jag: "jag vill bli som rörmokarna - sprida ljus sådär oväntat"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar