"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


torsdag 24 maj 2012

jonathan & redan g(l)ömda kackerlackor

"i en annan sång om oss fanns det inget kvar
i en annan sång om oss
bara kackerlackor kvar
i en annan sång om oss va vi redan glömda"

Redan Glömda by Jonathan Johansson on Grooveshark

på tal om det. idag informerade en jobbarkompis åt mig, där jag stod med den nyss köpta chokladplattan i handen, att choklad innehåller kackerlackor. japp, de trivs så väldigt bra på kakaobönorna att de lämnar spår av sig i den choklad som vi sen äter. jag grimaserade mig och tittade lite skeptiskt på min chokladplatta.

klockan visar 03.45 och av nån anledning lyser sömnen fortfarande med sin frånvaro. det är tyst i huset. ute har det redan börjat ljusna. jag tar fram min chokladplatta, lyssnar på lite jonathan och har det rätt så bra. och kackerlackorna ja, dom e nog redan glömda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar