"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


lördag 22 januari 2011

jag njuter av vårens första tulpanbukett som jag köpte åt mej igår och årets första fastlagsbulle som jag fick av min fina jobbkompis på jobbet idag. det e sånt som ger värme o glädje. det är sånt som ger vår. ja, du läste rätt, vår. jag vet att vi som bäst lever i ett snöigt vinterland där det mesta handlar om att skotta snö o gräva fram bilar. kanske är det bara tulpanerna som lyckas lura mej, men ibland tycker jag mej faktist kunna skymta våren, bortom all snö och is. trots all snö och is. jag ser solens strålar på en ljusblå himmel. jag hör sången som kommit tillbaka till kafferummet. o det har lite liknande effekt som när fågelkvittret återvänder i april.

jag vet, det är januari. jag vet, det är vinter. jag vet, det är flera månader ännu innan man kan börja tala om vårtecken o vårfeelis. jag vet allt det. men vintern blir på nåt sätt behagligare då man kan ana en vår mitt i allt.


"De hade blivit lika häpna som Edmund när de såg vintern försvinna och hela skogen förvandlas från januari till maj på ett par timmar."
(C.S. Lewis, Häxan och lejonet)

2 kommentarer:

  1. Man blir ju förskrääääkligt sugen på en semla...slurp!

    SvaraRadera
  2. jaa dom e så goda! igår kom jag på mej själv med att gå runt o nynna: "...å fastlagsbullarna vara ända fram till påska!" Heh, i wish :)

    SvaraRadera