"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


söndag 31 januari 2010

en riktigt skön låt här nu denna söndagkväll:



"You see life is a crazy thing
There'll be good time and there'll be bad times

And everything in between
And I don't know which way it's gonna go

If it's gonna be a rainy day
There's nothing we can do to make it change
We can pray for sunny weather
But that won't stop the rain"

det kommer regn. det kommer oväder. o ibland skulle man så önska o be att man slapp dom där riktigt jobbiga ovädren. men det är trots allt sällan man får den där enkla, torra vägen. kanske man därför skulle be om stövlar o regnjacka för att ta sig genom det där regnet, istället för att be om en resa till söderns sol för att slippa det helt o hållet? för det verkar ju ändå som om vi de allra flesta gånger faktist måste ta oss genom dom där regnovädren.

någon klok människa lär ha sagt: "life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning to dance in the rain". och jag tror stenhårt på det. jag tror kanske till och med att nyckeln till lycka ligger gömd just i det där citatet. och nej, jag är ingen expert på det. men jag vill försöka lära mig. jag vill försöka lära mej att iaf ta några steg. o kanske ett par röda gummistövlar...

2 kommentarer:

  1. Kära Fia...
    Äntligen hittade jag din blogg igen, har letat o letat o glömt a fråga vart den försvann...

    Nu sitter jag här o uppdaterar mig snabbt igen. Å du skriver ju så rörande o berörande...
    Nu o då tittar tårarna fram...som tex när du skrev om vår flytt där i mars.
    Och denna text var ju oxå bara sååå fin och sann... Kramar

    SvaraRadera
  2. oj nämen tack ska du ha! nu blev ju ja riktit tagen o rörd...
    många kramar!
    snart ses vi ju igen :)

    SvaraRadera