"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


onsdag 20 januari 2010

Jag är tacksam...

för att jag måste städa efter en fest -
det betyder att jag har vänner


för skatterna jag betalar -
det betyder att jag har ett jobb

för att parkeringsplatsen är längst bort -
det betyder att jag har råd att ha bil


för min höga elräkning -
det betyder att jag har det varmt

för tvätthögen på golvet -
det betyder att jag har kläder att ta på mig


för trötthet o värkande muskler i slutet av dagen -
det betyder att jag har kunnat arbeta hårt


för väckarklockan som ringer på morgonen -
det innebär att jag får leva en dag till!


(ur Det är aldrig kört!)



jag ska själv bidra med ytterligare en strof:
jag är tacksam...
för att det finns ett högt diskberg på min diskbänk -
det betyder att jag haft mat att äta under väldigt många dagar

2 kommentarer:

  1. Jag är tacksam och välsignad för att jag har så underbara vänner som du. Vi har det ändå ganska bra här:) Kramar

    SvaraRadera
  2. oj vännen...vet du, det är ömsesidigt, så ömsesidigt! kramar

    SvaraRadera