"On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop" - Paulo Coelho


tisdag 17 augusti 2010

"Det finns ett bibelcitat: "Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria." Jag kommer ihåg att jag redan som barn hörde min lärare berätta om den store irländske poeten William Butler Yeats. Han drabbades av skrivkramp - under en period kunde han inte skriva en rad. Då räckte jag upp handen och frågade: "Varför skrev han inte om det?" - "Var inte dum. Ta ner din hand, var inte så oförskämd." Men jag menade inte att vara märkvärdig. Jag har alltid levat utifrån den tanken: Lär känna sanningen och sanningen ska göra dig fri. Om jag inte har något att säga så blir det textens första rad. Det är faktiskt så att på vårt andra album (October) handlade det om att jag inte hade något att säga: I try to sing this song... I try to stand up but i can't find my feet / I try to speak up but only with you am I complete."

(Bono, ur BONO i samtal med Michka Assayas, 2005)


Gloria - U2


det här med att skriva... som tur är finns det så många andra mänskor i denna värld som har tänkt o funderat o skrivit o sagt klokt. o som låter andra människor ta del av deras egna ord. för tillfället är det tack vare deras texter, ord o musik som min blogg hålls vid liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar